Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Bienvenido/a a la plataforma Participa 311 decideix.esparreguera.cat, si quieres participar en algún proceso ! - Regístrate!

Cambios en "Fòrum del Comissionat de Cultura"

Avatar: Nil Ferreiro Moreno Nil Ferreiro Moreno

Descripción (Català)

  • -

    Trobada del Comissionat de Cultura per a la presentació de propostes als Pressupostos Participatius 2024-2025.

    Informació sobre la sessió del Fòrum del Comissionat de Cultura per als Pressupostos Participatius 2024-2025

    La trobada del Comissionat de Cultura per a l'abordatge dels Pressupostos Participatius 2024-2025 va tenir lloc el dimarts 17 de setembre de 2024, a les 19h, a la sala d’actes de Can Pasqual.

    Hi van assistir un total de 31 persones, algunes també en representació d’entitats com Sparrajocs, Batuko, Esplai la Lluna, La Passió d’Esparreguera, ADF Esparreguera, Colla de Diables d’Esparreguera, Petjades de Colors, AVV de Mas d’en Gall, AVV Can Rial i Ràdio Club EA3 Spain, a més de la Regidores Mònica Martínez i Neus Roca, de la CUP i Esparreguera2031-Junts respectivament.

    Després de la benvinguda als assistents, a càrrec de l’Alcalde i Regidor de cultura Juan Jurado i la Regidora de Territori i Sostenibilitat Nativitat Sánchez, els tècnics municipals van presentar el  procés de Pressupostos Participatius 24-25, exposant les novetats de la convocatòria d’enguany i explicant la dinàmica que seguiria la sessió per a la presentació d’idees i elaboració de propostes.

    El funcionament dels comissionats per a la sessió seguiran una dinàmica dividida en tres parts: la pluja d’idees col·laborativa, els grups de treball de desenvolupament de les idees i la priorització de les propostes elegibles per a votació pública.

    En aquest cas, la pluja d’idees va servir per a identificar diverses necessitats, d’entre les quals es van prioritzar la necessitat de gaudir de més i millor material d’infraestructura per a la celebració d’actes públics, la creació de zones d’ombra arreu del municipi i la possible combinació d’aquestes amb la construcció d’elements estructurals en espais públics, en format tarima o escenari, que podessin servir per a celebrar-hi representacions artístiques.

  • +

    Trobada del Comissionat de Cultura per a la presentació de propostes als Pressupostos Participatius 2024-2025.

    Informació sobre la sessió del Fòrum del Comissionat de Cultura per als Pressupostos Participatius 2024-2025

    La trobada del Comissionat de Cultura per a l'abordatge dels Pressupostos Participatius 2024-2025 va tenir lloc el dimarts 17 de setembre de 2024, a les 19h, a la sala d’actes de Can Pasqual.

    Hi van assistir un total de 31 persones, algunes també en representació d’entitats com Sparrajocs, Batuko, Esplai la Lluna, La Passió d’Esparreguera, ADF Esparreguera, Colla de Diables d’Esparreguera, Petjades de Colors, AVV de Mas d’en Gall, AVV Can Rial i Ràdio Club EA3 Spain, a més de la Regidores Mònica Martínez i Neus Roca, de la CUP i Esparreguera2031-Junts respectivament.

    Després de la benvinguda als assistents, a càrrec de l’Alcalde i Regidor de cultura Juan Jurado i la Regidora de Territori i Sostenibilitat Nativitat Sánchez, els tècnics municipals van presentar el  procés de Pressupostos Participatius 24-25, exposant les novetats de la convocatòria d’enguany i explicant la dinàmica que seguiria la sessió per a la presentació d’idees i elaboració de propostes.

    El funcionament dels comissionats per a la sessió seguiran una dinàmica dividida en tres parts: la pluja d’idees col·laborativa, els grups de treball de desenvolupament de les idees i la priorització de les propostes elegibles per a votació pública.

    En aquest cas, la pluja d’idees va servir per a identificar diverses necessitats, d’entre les quals es van prioritzar la necessitat de gaudir de més i millor material d’infraestructura per a la celebració d’actes públics, la creació de zones d’ombra arreu del municipi i la possible combinació d’aquestes amb la construcció d’elements estructurals en espais públics, en format tarima o escenari, que podessin servir per a celebrar-hi representacions artístiques.

    Cadascuna d’aquestes propostes va reunir un grup de treball conformat per les persones que van voler concretar i definir amb més detall aquestes idees, que amb el suport i assessorament de diversos tècnics donant lloc a les següents propostes.

    1. +
    2. Material per a actes públics. Compra de material per a la realització d’aquests tipus d’actes (cadires, taules, carpes, etc.). 

    3. +
    4. Elements de carrer per a la millora de l’accessibilitat. Grades mòbils i retràctils per a la accessibilitat de les PMR, millorant la seva capacitat de participar d’aquests. 

    5. +
    6. Adequació del parquet del Bar del Parc de la Vila i instal·lació d’un tendal al pati. 

    7. +
    8. Instal·lació d’una carpa/amfiteatre per a la provisió de zones d’ombra en espais municipals. 

    9. +

      A l’hora d’escollir la priorització de cadascuna, que va resultar ser la que es pot veure en els punts anteriors, es va proposar el sistema 1 persona = 1 vot per tal d’atorgar les puntuacions a cadascuna i poder establir l’ordre que havien de seguir.

      Tanmateix, els tècnics municipals van poder detectar algunes disfuncions i certs participants van manifestar el seu desacord amb aquest sistema de votació, ja que propiciava resultats molt desiguals degut a la infrarepresentació de les persones que acudissin a participar de l’espai a títol individual i de les entitats amb pocs representants, respecte d’altres entitats que podien reunir més membres per a assistir-hi.

    Confirmar

    Por favor, inicia la sesión

    La contraseña es demasiado corta.

    Compartir